Så var det då dags att börja göra lite praktiskt arbete. I samband med att vi har årsmötet i föreningen så kör vi första helgen med förberedelser.

Planen är att hämta malm och att börja riva ur lite i stället. Det finns mer saker att göra men vi får se hur många det är som dyker upp och hjälper till. Det finns jobba att göra på bälgarna, ved att skaffa till rostningen, allmän inventering av utrustning och lokaler för att se vad vi ska göra nästa gång.

Jag blir kvar över natten på Klackbergsgården så det blir både lördag och söndag att drälla runt på hyttbacken och borta i Kolningsberg. Det är där vi ska plocka malm till årets försök.

Årsmötet börjar kl 11 i morgon uppe i Bergshuset på Karlbergs hembygdsområde och ni är hjärtligt välkomna. Jag tror att jag åker hemifrån Järfälla vid 8-tiden så har man en timme på sig att gå runt och titta lite innan det är dags för mötet.

Vi ses i morgon.

/Bosse

Förra året var det lite ruggigt när vi startade med förberedelserna… hoppas det blir bättre väder i år.